Događaj
od 03.listopada
do 16.siječnja

nedjelja
od 00:00 do 00:00

Muzejski tramvaj ponovno vozi nedjeljom

mjesto održavanja Tehnički muzej Nikola Tesla
datum početka/završetka od 03.10.2021
Nedjeljom ponovno možete na vožnju muzejskim tramvajem. Početak vožnje je u 9.30 na tramvajskom stajalištu Trg Dražena Petrovića. Vožnja je za posjetitelje Muzeja besplatna, a traje oko 30 minuta. Trasa kojom ćemo proći je Savska-Vodnikova-Glavni kolodvor-Draškovićeva-Trg Hrvatskih velikana-Jurišićeva-Trg Bana Jelačića-Ilica-Republike Austrije-Jukićeva-Savska-Tratinska.
Tramvaj će voziti dalje svake nedjelje u isto vrijeme pa ako propustite vožnju ovog vikenda dođite drugi...
Zahvaljujemo podršci ZET-a u organizaciji ovih vožnji i održavanju tramvaja.
Motorna kola broj 11, tipa M-24, nastala su 1924. u radionicama ZET-a. Muzeju su darovana 1974. Vozila su po kolosijeku širine jednoga metra. Pogonska struja bila je istosmjerna, napona 600 V. Motorna su kola imala dvije pogonske osovine s međusobnim razmakom od 3,2 m. Za pogon su upotrebljavana dva motora tipa AEG UK 383. Vučni motor raspolagao je jednosatnom snagom od 41 kW pri 570 º/min. Uređaj za upravljanje sastojao se od izravnog upravljanja i kontrolera tipa AEG. Broj stupnjeva za vožnju u seriji iznosio je pet, u paraleli četiri, za električno kočenje sedam. Upravljalo se i kočilo okretnom ručicom. Tramvaj se koristio trima vrstama kočnica: električnom, šinskom i ručnom. Najveća je brzina bila 40 km/h. Unutrašnjost tramvaja opremljena je sa 12 sjedala te dodatnih 68 stojećih mjesta. S lijeve strane tramvaja prozori su nepomični, a s desne pomični. Vozački je i kondukterski prostor ograđen. Od signalizacije tramvaj raspolaže nožnim, kondukterskim i vozačkim zvonom na remen.
Prikolica broj 559, tip Pagoda, potječe iz 1925. Naziv potječe od izgleda krovne konstrukcije. Konstruktor prikolice je inženjer D. Mandl, a napravljena je također u radionicama ZET-a. Raspolaže dvjema osovinama međusobnog osovinskog razmaka 2,65 m. Kolni je sanduk čelične konstrukcije, zatvorenih bočnih strana. Koči se dvjema ručnim kočnicama na prednjoj i stražnjoj strani. U prikolici je bilo devet sjedećih i 82 stajaća mjesta. Stražnja (ulazna) vrata kondukter otvara i zatvara ručno. Prednja (izlazna) vrata otvaraju putnici. Muzeju je darovana 1973.

01/4844 050, Tehnički muzej Nikola Tesla
Fotografije događaja