Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na
multiplier event DIGITALNA ISKUSTVA U KULTURI koji će se održati u
utorak 7. veljače 2023. od 9:30 do 13:30 sati u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu. O
rganizator eventa je Muzej za umjetnost i obrt koji kao partner sudjeluje u projektu The GLAMers. Na događaju će biti predstavljeni rezultati projekta, a potom slijede gostujuća izlaganja na temu digitalnih sadržaja u kulturi u okviru kojih će izlagači iz drugih institucija i tvrtki predstaviti značajne projekte i ideje iz kreativne industrije. Također, predstavit će se projekti namijenjeni povezivanju kulturnih sadržaja i nastave.
Raspored:
(Napomena: svako izlaganje sastoji se od 15-ak minuta izlaganja i 15-ak minuta interaktivnog sadržaja)
9:30-10:00 kava, osvježenje i mali zalogajčići
10:00-10:30 Rezultati projekta The GLAMers (Iva Novak, viši kustos pedagog, MUO)
10:30-11:00 Do muzeja za sve posjetitelje: primjeri analogno-digitalne pretvorbe (Katarina Ivanišin
Kardum, muzejski savjetnik pedagog, TMNT, Kristina Kalanj, knjižničarski savjetnik, TMNT, prof.dr.sc. Nikola Kezić, umirovljeni profesor Agronomskog fakulteta)
11:00-11:45 Razgled dijela stalnog postava TMNT uz stručno vodstvo
11:45-12:00 pauza: kava, osvježenje i mali zalogajčići
12:00-12:30 Muzea.hr – mjesto gdje kultura i obrazovanje razmjenjuju ideje, iskustva i spoznaje
(Daria Domazet, viša kustosica MCK – Sinj, Danijela Petričević Banović, viša kustosica MCK – Sinj)
12:30-13:00 Primjeri digitalnih multimedijalnih izložaka (Zvonimir Rakijašić, Novena d.o.o.)
13:00-13:30 Čovječe, pokreni se! (Toni Bilić, muzejski pedagog, Galerija Gojak, Makarska)
Sažeci:
Rezultati projekta The GLAMers
Iva Novak, viši kustos pedagog, MUO
Erasmus+ projekt The GLAMers, u kojem MUO sudjeluje kao partner, započeo je je u ožujku 2021., a traje do veljače 2023. Projektni tim čini pet partnera, a koordinator projekta je Ciparsko sveučilište za tehnologiju. Cilj projekta je podržati galerije, knjižnice, arhive i muzeje (GLAM) u njihovoj digitalnoj transformaciji. Projekt je potaknut krizom izazvanom COVID-19 virusom, međutim, rezultati su znatno šire primjenjivi. U sklopu projekta napravljena su istraživanja i pregled najboljih praksi koje uključuju digitalnu transformaciju i angažman mladih, održan je niz stručnih webinara, realizirani su otvoreni obrazovni resursi u obliku pet online tečajeva u trajanju od ukupno 40 sati (za djelatnike GLAM-ova ali i cijelog kulturnog sektora), provedene su digitalno poboljšane aktivnosti koje uključuju mlade i drugo.
Do muzeja za sve posjetitelje: primjeri analogno-digitalne pretvorbe
Prezentirat će se dva interaktivna programa Tehničkog muzeja Nikola Tesla.
- Apisarij TMNT – novim sadržajima do muzeja za sve posjetitelja
- Katarina Ivanišin Kardum, muzejski savjetnik pedagog, TMNT
- Prof. dr. sc. Nikola Kezić, umirovljeni profesor Agronomskog fakulteta
U sklopu obnove muzejskog Apisarija, koja je u tijeku, izrađen je anatomski model pčele u presjeku. Model je iskorišten kao edukativno pomagalo prilikom snimanja kratkih video priloga kojima se pojašnjava kako nastaje med, kako radi žalac, kako funkcionira krvotok pčele, kako funkcioniraju krila pčele prilikom leta, kako pčela komunicira unutar zajednice te kako se orijentira u prirodi. Video prilozi su sastavni dio novog postava Apisarija. Uz ekran je izložen i interaktivni model pčele. Korelacija navedenih elemenata u cilju je što cjelovitijeg informiranja i senzibiliziranja posjetitelja.
- Tajna Nikole Tesle
- Kristina Kalanj, knjižničarski savjetnik, TMNT
- Katarina Ivanišin Kardum, muzejski pedagog savjetnik, TMNT
Početkom 2022. producirane su 4 video prezentacije dramskih izvedbi s edukativne radionice „Tajna Nikole Tesle“, temeljene na istoimenom scenariju filma autora Krste Papića kojega u originalu baštini muzejska knjižnica TMNT. Interaktivni proces nastanka ovih priloga, koji su sada dostupni na muzejskim mrežnim platformama, omogućio je učenicima koji su odigrali uloge u dramskim izvedbama korištenje originalnog muzejskog predmeta u kreativnom radu. Radionica „Tajna Nikole Tesle“ održana je kao dio izložbeno-edukativnog projekta „Čovjek i tehnika – povijesno putovanje s knjigom u ruci“.
Muzea.hr – mjesto gdje kultura i obrazovanje razmjenjuju ideje, iskustva i spoznaje
Daria Domazet, viša kustosica MCK – Sinj, Danijela Petričević Banović, viša kustosica MCK – Sinj
Vođeni idejom o potrebi senzibiliziranja šire javnosti o vrijednosti kulturne baštine, radu muzejskih ustanova te stvaranja baze bogatog i provjerenog edukativnog sadržaja, Muzea.hr za cilj ima kreiranje alata kojim će se doprinijeti umrežavanju obrazovnog i muzejskog sustava, uključivanju većeg broja muzeja u školske kurikulume te olakšavanju rada profesorima.
Primjeri digitalnih multimedijalnih izložaka
Zvonimir Rakijašić, Novena d.o.o.
Predstavit će se neki od projekata studija digitalnih medija Novena koji povezuju kulturu i nove tehnologije. Riječ je o zanimljivim ili neobičnim primjerima digitalnih izložaka iz projekata muzejske ili posjetiteljske namjene realiziranih u zadnjih nekoliko godina, kao što su interaktivni model Sanatorija u Klaićevoj ulici (za MUO), mehanička maketa Učke (za Centar za posjetitelje Poklon Parka prirode Učka), virtualni ormar (za Gradski muzej Virovitica), interaktivni stol (za Muzej antičkog stakla) te digitalizacija Meštrovićeve Fontane života (za Muzej u Drnišu). Sudionici će imati priliku neposredno iskusiti neke od navedenih sadržaja!
Čovječe, pokreni se!
Toni Bilić, muzejski pedagog, Galerija Gojak, Makarska
Svrha ovog izlaganja je ukazati na važnost kretanja u današnjem užurbanom životu punom stresa i briga. Čovječanstvo je prešlo na „sjedilački“ način života što možemo smatrati uzrokom razvoja brojnih bolesti i zdravstvenih poteškoća. Kvaliteta života je ugrožena kod odraslih, ali i kod najmlađih. Što mislite zašto? Što će dijete prvo napraviti: poslušati savjet ili slijediti primjer? Djeca su poznata po najboljoj sposobnosti „imitacije“, i velika je odgovornost na nama, odraslima, ukazati na stvarne životne vrijednosti i to konkretnim primjerom. Većina nas se prekomjerno koristi tehnologijom, pa odgovore na svoja pitanja i rješenja svojih problema traži upravo tamo, gdje i mlađi naraštaji traže razonodu. Instagram, Facebook, TikTok i ostale mreže i platforme sve više upravljaju našim vremenom i ostavljaju posljedice na našu sposobnost koncentriranja na bitno.
U ovoj prezentaciji, kroz interaktivnu igru „Čovječe, pokreni se!“, koja svojim konceptom podsjeća na „Čovječe, ne ljuti se“, sudionicima – igračima/icama približavamo razne plesne stilove, pokrete i osnove pravilnog vježbanja. Koristeći se „njihovim jezikom“ mlađim naraštajima dajemo „nacrt“ za zabavnije i bolje sutra.