Organizatori: Veleposlanstvo Republike Italije u Zagrebu, Nacionalnog muzeja automobila iz Torina – MAUTO, Tehnički muzej Nikola Tesla, Talijanski institut za kulturu u Zagrebu
Radno vrijeme izložbe: utorak – petak: 11-19, subota i nedjelja: 10-14, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno
Ulaz je besplatan.
La Grande Bellezza - talijanski automobilski dizajn izložba je koja premijerno predstavlja talijanski stil, simbol kvalitete i izvrsnosti u cijelom svijetu. Riječ je o uzbudljivom putovanju kroz pejzaže, povijest i arhitekturu Italije čiju posebnost potvrđuju neki od najljepših predstavnika talijanskog automobilskog dizajna. Made in Italy, kao sinonim jedinstvene kulture i stila, i dalje osvaja svijet, a područje automobilskog dizajna jedno je od mnogih u kojima se potvrdila čuvena talijanska kreativnost.
Izložba vodi posjetitelje kroz sugestivne slike iz arhiva Dokumentacijskog centra MAUTO, koje potpisuje majstor fotografije Giorgio Bellia, do tri prekrasna automobila kojima se MAUTO prvi put predstavlja u Hrvatskoj: legendarnog Alfa Romea 8C 2300 iz 1934., prekrasnog primjerka modela Alfa Romeo Giulietta Sprint iz 1954. i Ferrarija 308 GTB iz 1980. koji ostavlja bez daha. Ti su automobili u razmaku od četrdeset godina utjelovili eleganciju, bezvremensku ljepotu i jedinstveni stil koji odlikuju radove ovdje predstavljenih ponajboljih talijanskih dizajnera karoserija, a to su Touring, Bertone i Pininfarina.
Alfa Romeo 8C 2300 iz 1934. jedan je od najprestižnijih i najnaprednijih automobila proizvedenih tridesetih godina. Snaga i iznimna brzina odlike su ovog sportskog spidera s karoserijom renomirane kuće Touring iz Milana. Spaja karakteristike GT-a i trkaćeg automobila. Godinama je bio nepobjediv na cestovnim utrkama i na pistama, a među pobjedama ističu se utrke Mille Miglia, čuvena Targa Florio, Velika nagrada Monaka i (čak četiri puta) 24 sata Le Mansa. Vozili su ga neki od najpoznatijih vozača svog vremena: Nuvolari, Campari, Chinetti, Brivio, Sommer i Borzacchini.
Giulietta Sprint, u Hrvatskoj poznata kao “talijanska ljepotica”, predstavljena je 1954. godine. Ova moderna i brza jurilica proizašla je iz suradnje čuvene škole Alfa Romeo i Franca Scaglionea, prema čijem nacrtu karoseriju oblikuje Nuccio Bertone. Jedan je od najreprezentativnijih modela talijanskog automobilskog stila i inženjerstva pedesetih godina: proizvedeno ih je više od 177.000 primjeraka tijekom jedanaest godina proizvodnje – nedostižno za konkurenciju.
Dvosjed Berlinetta Ferrari 308 GTB, predstavljen na Pariškom auto salonu 1975., spaja sportske odlike i udobnu, komfornu unutrašnjost. Za Ferrari on je začetnik velikog uspjeha jer će se berlinete s motorom V8 u sredini iza vozača prometnuti u glavne zvijezde Cavallina (propetog konjića, Ferrarijev zaštitni znak). Vitka i elegantna linija karoserije izašla je iz Pinifarenijeva zračnog tunela. Izloženi model pripada prvoj seriji, s motorom sa četiri rasplinjača. Model se prestao proizvoditi 1985. godine.
Izložba nudi i zanimljive multimedijalne sadržaje kao što su interaktivni intervjui s najvažnijim talijanskim dizajnerima automobila i dokumentarne snimke.
Talijanski dizajn izranja iz poslijeratnog doba kao kreativni div koji će se nametnuti čitavom svijetu svojim stilom i stvoriti mnoge inovativne i genijalne proizvode poput pisaćeg stroja Olivetti, Vespe, automobila Cisitalia 202 i Fiata 500. U svijetu automobila talijanski konstruktori radikalno mijenjanju pojam ljepote automobila koje počinjemo percipirati kao lijepe ne samo na temelju bogatstva i raskoši linija, već i zbog formalne ravnoteže kojoj evidentno teže tehnologija, inovacija i aerodinamika. U tom se kontekstu razvijaju poznati brendovi: Pininfarina, Giugiaro, Bertone, Touring, Zagato i mnogi drugi zaslužni za bezvremenske automobile koje su čitave generacije gledale s divljenjem.
MAUTO – Nacionalni muzej automobila, Torino
Nacionalni muzej automobila iz Torina - MAUTO – jedan je od najstarijih u svojoj kategoriji. Za idejni koncept i početnu zbirku muzeja zaslužan je Carlo Biscaretti di Ruffia, torinski aristokrat rođen 1879. koji se cijeli život zalagao za otvorenje Muzeja i pronalaženje primjerenog sjedišta.
Muzej je svoja vrata publici otvorio u jesen 1960. u sjedištu koje je ad hoc projektirao arhitekt Amedeo Albertini. Muzej je bio četiri godine zatvoren zbog radova, da bi 2011. za proslavu 150. obljetnice Ujedinjenja Italije, zablistao potpuno obnovljen i proširen. Projekt potpisuje arhitekt Cino Zucchi, dok je za posve novi postav, koji je uspješno valorizirao iznimnu kolekciju automobila, zaslužan francusko-švicarski scenograf François Confino, a Times će MAUTO dvije godine kasnije uvrstiti na popis 50 najljepših muzeja na svijetu.
Postav predstavlja povijest automobila, njegovu transformaciju od prijevoznog sredstva do kultnog predmeta, od začetka ideje pa sve do suvremene kreativne misli, analizirajući kroz evoluciju automobila epohalne društvene promjene.
Popratni program
U sklopu zagrebačke izložbe, publika će moći pogledati i dva filmska uratka:
18. svibnja u 18 sati u Tehničkom muzeju Nikola Tesla bit će prikazan film „Opasne krivine“ (redatelj Dino Risi),
a 25. svibnja, također u 18 sati održat će se projekcija dokumentarnog filma „Driving Dreams“ (redatelj Gianluca Migliarotti).